داستان ناگفته
 
بازی های رایانه ای AA77

نکته جالب درباره دنیای The Walking Dead که آقای رابرت کرکمن (Robert Kirkman) آن را ساخته، این است که درهای زیادی وجود دارند که به وسیله آن ها بتوان داستان های مختلفی را روایت کرد. شخصیت پردازی های این داستان آنقدر خوب بوده که بتوان در کنار روند اصلی، ماجراهای مختلفی را به وجود آورد. کتاب های کمیک، سریال تلویزیونی و یا بازی های ماجراجویی که استودیوی Telltale آن ها را به صورت قسمتی عرضه می کند، نشان دهنده پتانسیل بالای این داستان و دنیای خلق شده توسط آن هستند. حضور داشتن در یک دنیای Zombie Apocalypse به این معنا است که مرگ دقیقاً روبروی زندگی قرار گرفته و کوچکترین اشتباه، موجب مرگ می شود.

اما در این دنیا کسی جز دریل دیکسون (Daryl Dixon) نمی تواند این قدر خوب مقاومت کند و سرسختانه با زامبی ها مبارزه کند. قدرت های او باعث شده دریل یک هیولاکش عالی باشد. همچنین ویژگی های خاص او باعث شده که به عنوان شخصیت اصلی بازی The Walking Dead: Survival Instincts که توسط Terminal Reality در دست ساخت، انتخاب شود. یک بازی اول-شخص که بازیکنان در آن کنترل دریل را به دست می گیرند. بر خلاف داستانی که استودیوی Telltale در پیش گرفته، Terminal Reality روی فضای اکشن این دنیا تمرکز داشته است. داستان این بازی قرار است پیش درآمدی در آغاز ماجراهای فیلم باشد. جایی که ماجراجویی دریل و برادرش مرل (Merle) برای سفر به آتلانتا آغاز می شود.

همان طور که حتماً حدس زده اید، سفر این دو برادر امن نخواهد بود و سازندگان نیز با ایده "مرگ در هر گوشه و سایه ای کمین کرده است" دست به ساخت بازی زده اند. این موضوعی است که آنجل گونزالز (Angel Gonzalez) به آن اشاره می کند. او در ادامه صحبت هایش می گوید: "Walkerها در همه جا حضور دارند و شما نمی دانید که چه وقت و کجا به شما حمله می کنند و حتی نمی دانید که چند نفر خواهند بود و یا اینکه آیا آن ها باز هم در اطراف شما حضور دارند یا خیر! زامبی ها در این بازی همانند سریال، آرام حرکت می کنند، اما یک ماشین کشنده بی رحم هستند.

اگر خوش شانس باشید، می توانید تمام آن ها را از بین ببرید، اما در غیر این صورت یا باید فرار کنید، یا خواهید مرد." زمانی که با گروهی از Walkerها روبرو می شوید، باید به صورت مخفی-کارانه فعالیت کنید. باید از Walkerها دور بمانید تا آن ها متوجه حضور شما نشوند. اگر آن ها در حال تکه پاره کردن یک جنازه بودند، می توانید به آرامی از کنارشان عبور کنید و همچنین باید به این موضوع توجه داشته باشید که نباید مدت طولانی ای در جایی پنهان بمانید. صدا و بو می تواند نظر Walkerها را به شما جلب کند و از آنجایی که در بازی المانی برای نشان دادن میزان صدا و بو طراحی نشده، باید خیلی زیرکانه عمل کنید. سازندگان بازی HUDهای کمی در صفحه به کار برده اند تا بازیکنان بیشتر درگیر فضای اکشن شوند.

پس از چند مبارزه مختلف، کم کم به همان دریل دوست داشتنی در سریال تبدیل خواهید شد که به وسیله Crossbow خودش می تواند تمام Walkerها را از بین ببرد. سلاح، غذا و سایر تجهیزاتی که می توانید به همراه داشته باشید، نقش مهمی در بازی ایفا می کنند. باید به قسمت های مختلفی بروید و مکان های مختلفی را جستجو کنید، اما آیا این قسمت ها امن هستند؟ اگر به فروشگاهی که سر راه قرار دارد، مراجعه کنید، اتفاق خاصی رخ نمی دهد؟ همچنین در طول بازی با افراد مختلفی روبرو می شوید و می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک از آن ها را به گروه خود اضافه کنید. The Walking Dead: Survival Instincts دارای قسمت CO-Op نیست، اما کارهای جالبی را با همکاری مرل در بازی انجام خواهید داد. گونزالز می گوید: "حضور مرل مربوط به آن قسمت از داستان می شود که آن ها می خواهند در این بازی آن را روایت کنند و بازیکنان خواهند دید که رابطه میان این دو برادر به چه صورت است و چه اتفاقی برای آن ها رخ می دهد." ظاهراً پرداختن به داستان مرل کار بسیار سختی است.

او یکی از شخصیت های بسیار مرموز یک سریال به حساب می آید و به نظر می رسد که در فصل سوم این سریال نیز بازمی گردد تا به جواب های خوبی در مورد او برسیم. اما صحبت هایی که این دو شخصیت در بازی انجام می دهند نیز می تواند بسیار جالب باشد. دریل در طول سریال از یک شخصیت سخت و بی احساس به یک فرد دوست داشتنی تر تبدیل شده و اما آیا مرل نیز در این ماجراها تغییر کرده است؟ این سوالی است که به نظر در بازی جواب آن را می گیریم. بازی کردن در نقش ضدقهرمانی مانند دریل می تواند بسیار بحث برانگیز باشد و خیلی ها نیز دوست دارند که با این شخصیت در دنیای پر از Walker این بازی حضور داشته باشند. اگر استودیوی Terminal Reality بتواند هم قسمت FPS و هم بخشی که مربوط به پیچیدگی شخصیت های بازی می شود را خوب پیاده سازی کند، این نسخه از بازی The Walking Dead: Survival Instincts می تواند بخش های جالبی از دنیای این مجموعه را به نمایش بگذارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:, ::
Amin AA77

درباره وبلاگ


سلام من Amin AA77 امیدوارم از وبلاگ من خوشتان بیاد بیشتر نقد وبررسی بازیهای این از سایت WWW.PARDISGAME.NET نویسندگان=lord rayden-حمیدرضا نیکوفر-مجیدنور دوست
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بازی های رایانه ای و آدرس aa77.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.